reklama
Miesto pre vašu tvorbu. Staňte sa súčasťou komunity
Daniela Husarova

Daniela Husarova

Bloger 
  • Počet článkov:  8
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Po sestnastich rokoch zivota stravenych v USA som sa vratila na Slovensko. Tento odstup mi umoznuje pozriet sa na tuto krajinu inak a budem pisat o tom co v tomto akvariu ja zvonka vidim. Som graficka dizajnerka, ktora rada cestuje, pise, cvici jogu, spoznava nove kultury a hlavne si vsima ten rozmanity svet co je vsade tak "inaksie isty." Rada sa podelim o svoje skusenosti ktore na tejto ceste ziskavam.----I returned to my home country Slovakia, after sixteen years living in the United States. Having this unique point of view allows me to see things from outside of a fish tank I will be writing about everything I see in your world that is so similarly different and will also be sharing me experiences on this journey.About me:I am a graphic designer who likes writing, art, yoga and traveling. Basically I am interested in this thing called life.www.danielahusarova.comtwitter.com/DHusarova Zoznam autorových rubrík:  Aj to je SlovenskoSúkromné

reklama

Aj to je Slovensko

USA: Neznáme reakcie vakcíny u tehotných, alergické reakcie pri kozmetických injekciách

Daniela Husarova

USA: Neznáme reakcie vakcíny u tehotných, alergické reakcie pri kozmetických injekciách

Je pre mňa zarážajúce až nepochopiteľné, že niektoré fakty týkajúce sa konkrétne vakcíny proti Covid-19 a jej nežiaducich efektov, ktoré sa v Amerike oficiálne dávajú na známosť, naše médiá obchádzajú.

  • 2. feb 2021
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 604x
  • 3
Ako sa v Bratislave (ne)dostať k alergológovi

Daniela Husarova

Ako sa v Bratislave (ne)dostať k alergológovi

Na Slovensku som uz skoro dva roky (po tom ako som zila v Spojenych Statoch viac ako patnast rokov) ale az teraz som musela ist k doktorke.

  • 23. mar 2016
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 13 269x
  • 114
Čo Američania robia lepšie ako my Slováci

Daniela Husarova

Čo Američania robia lepšie ako my Slováci

Pred pár mesiacmi som mala blog Čo je na Slovensku lepšie ako v Amerike, kde som písala o tom, čo sa mi na Slovensku páči viac ako v Amerike, kde som žila 16 rokov. Už skoro rok som naspäť na Slovensku a nedá mi to ale pozorovať rozdiely medzi obidvami krajinami, ktoré nazývam svojím domovom.  Keď som ten blog napísala, dostala som veľa blahoprajných emailov a komentov od rôznych národovcov a fujarových spolkov, že “dobre si napísala, Američania sú debili a Slovensko je naj”, a podobne. Ale aj som dostala komenty, že keď sa mi tak strašne nepáčilo v Amerike, tak určite som neuspela alebo tak, a že čo píšem je blbosť, lebo Slovensko je o ničom a kto môže odtiaľ padá von.  Pravdou je, že ja nie som ani pro ani proti – americká a takisto nie som ani pro a ani proti-slovenská. Ja len pozorujem a beriem život tak ako vidím a píšem to, čo pozorujem. Snaziť sa nejak zaškatuľkovať na jednu alebo druhú stranu nie je môj štýl, lebo to už hraničí s fanatizmom a všetci vieme, kam také myslenie môže viesť. Nie je to reálne. Život má veľa dobrých aj zlých vecí v sebe, Amerika a Slovensko nie sú vynimkou.  Američania robia veľa vecí hrozne zle (o tom nabudúce), ale aj hrozne dobre a môžeme sa od nich tu na Slovensku pokojne učiť a verte, bolo by nám lepšie: For English Version Scroll Down

  • 10. mar 2015
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 30 834x
  • 179
Čo je na Slovensku lepšie ako v Amerike

Daniela Husarova

Čo je na Slovensku lepšie ako v Amerike

Odkedy som prišla naspäť na rodnú zem, stále uvažujem nad tým, či to bol správny krok a aké sú konkrétne vyhody pre mňa žiť tu na našom malom Slovensku. Ten prvotný  “culture shock” ma už prešiel.  Po tom všetkom negatívnom na vyrovnanie karmy teraz napíšem, čo sa mi tu páči viac ako v Štátoch,  kde som žila 16 rokov.

  • 2. dec 2014
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 97 627x
  • 337
Top 10 problémov Bratislavy (ktoré by budúci primátor mal fakt riešiť )

Daniela Husarova

Politika Top 10 problémov Bratislavy (ktoré by budúci primátor mal fakt riešiť )

Schyluje sa k volbam na primatora Bratislavy a vsimla som si rozne a dost rozpacite kampane. V jednej sa prirovnavame k inym Europskym metropolam a to pohladom zdola na hor. Takze tato kampan vo mne vyvolava skor dojem ze “nechcite od nas ze budeme ako Berlin alebo Zurich.” Dalsia kampan ma gombik, co je kampan asi pre hadankarou a milovnikov symbolov. Napriek tomu ze uz 15 rokov pracujem v obore reklamy, tuto kampan som nepochopila. Spolu sme Bratislava mala ako gombik? Alebo nas treba prisit niekam, alebo sa mame zasit? Tato kampan je az moc intelektualna, prespekulovana a mne nic nevravi a ani nic neslubuje.  Potom ina kampan zvolila na statisticke udaje, ktore nikto nevie ako by si preveril: “Odhalili sme X pripadov korupcie.” tvrdia. A my im mame verit. To asi fakt je pre tych dovercivych.

  • 19. sep 2014
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 5 976x
  • 28
reklama
Ako sme vyrábali tanky pre Rusov

Daniela Husarova

Ako sme vyrábali tanky pre Rusov

Mozno pre mnohych je to len taka barabizna na okraji Dubnice nad Vahom, ale pre mna, byvale Zavody Tazkeho Strojarstva je kus unikatnej historie nasej krajiny. Kedysi slavna tovaren na vyrobu tazkej masinerie, tankov a municie, ktoru zalozili v 1937 za Masaryka (najprv patrila Skode), a ktora zamestnavala vyse 18 tisic ludi, lezi viac menej nedotknuta uz dve dekady. Moj dedko aj babka v nej pracovali cely svoj zivot, od kedy mali dvadsat az do dochodku. Dedko mi minule ukazal co kde bolo, len tak cestou na zahradku. Reportaz tu.

  • 27. aug 2014
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 4 164x
  • 11
Deduško

Daniela Husarova

Deduško

Po toľkých rokoch strávených v zahraničí, jednou z vecí, ktorú som nečakala je, že nanovo musím spoznávať členov mojej rodiny. Pár týždňov doma na Vianoce a tým pádom len deň-dva so starými rodičmi, to je dohromady za tých 15 rokov asi 30 dní strávených s mojím dedkom. Je to paradox, pretože ako dieta som prežila prvé tri roky u babky a dedka, kde sme vtedy aj bývali s rodičmi. Naša mama ešte študovala a otec bol na vojne. Boli to moji najobľúbenejši a pre mňa najlepší ľudia na svete, a po toľkých rokoch ich znovu spoznávam. Babka síce zomrela pred pár rokmi, a tak spoznať ju nanovo sa mi už nikdy nepodarí. Neprisla som ani na pohreb, lebo som akurat vtedy zacala novu pracu v Californii, a nedalo sa. Ale našťastie je tu ešte deduško.

  • 19. aug 2014
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 607x
  • 8
Ako som sa zacala (aj skoncila) stravovat v Domove Dochodcov

Daniela Husarova

Ako som sa zacala (aj skoncila) stravovat v Domove Dochodcov

Ked clovek zije v zahranici, prejde si roznymi stavmi. Pri pomysleni na tresku a rohlik by niekedy bol schopny preplavat ten ocean. Aj take stavy som mala. Raz som videla v telke zenu co emigrovla do Nemecka v sesdesiatom osmom a povedala po patdesiatich rokoch, ze ten pocit, to znenie za domovom, to je proste nieco na co si musela zvyknut a pocitat s tym ze ten pocit ju navzdy bude sprevadzat. Dovtedy som mala aku taku nadej, ze to odide, ale ked zena co prezila v cudzine i ked vacsinu zivota toto povie tak asi fakt je to beznadejne. Niekedy boli dobre dni, a niekedy horsie. A tak skusam, a kedze mozem tak som sa rozhodla na teraz svoje posobnie v Amerika zabalit a zit si na Slovensku.

  • 12. jún 2014
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 18 804x
  • 48
reklama
SkryťZatvoriť reklamu