reklama

Ako sa v Bratislave (ne)dostať k alergológovi

Na Slovensku som uz skoro dva roky (po tom ako som zila v Spojenych Statoch viac ako patnast rokov) ale az teraz som musela ist k doktorke.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (114)

Nejak si na tu zimu a sivu oblohu neviem zvyknut a moje organy tiez nie (Ach kde si slnecna California…). Cesta aj skusenost k obvodnej lekarke bola vskutku normalna a ocakavana. Za bonus povazujem vkrocenie do ery komunizmu, do kockovej budovy, tmavosedej farby, s opadanymi kachlickami, linoleom, cize uplny “socik style” ako sa to teraz vola. Skusenost kompletna s tymi typickymi kvetovymi kompoziciami na chodbach ako fikusy ci svokrine jazyky, dost nadivoko, taky jungle-style, vedla ktorych svietia flase z mineralok (uz aj zkalciovane) ktorymi to vratnici ci sestricky polievaju. Nuz co uz, niektore veci sa proste nemenia, pomyslim si s usmevom.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Vysledok bol, ze ma pani doktorka odkazala na alergologiu, ze si mam zavolat a objednat sa. “No chyba vam ten vlhci vzduch.” Povie co uz davno viem. Dala mi odporucanie, a meno ku komu sa mam hlasit. Kracajuc von, si to meno googlim a hned volam. Ozve sa odkazovac: “Volajte pondelok az stvrtok medzi 14tou a 15tou.” Ziadne dobry den, ved naco take zdvorilostne veci, a v podstate ani som si nebola ista ci volam spravne, kedze odkazovac neuviedol komu som sa dovolala. A kedze bolo po 15tej tak to musim nechat na zajtra. A samozrejme zajtra som zabudla, a tak som si nastavila budik na treti den, nech mi zvoni o 14tej. Hadam teraz ho dostanem.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Po asi piatom zvoneni, ked bol ton stale obsadzovaci, sa ozve tvrdo pansky hlas: “Hovorte, pocuvam.” A preco mam ale pocit ze nepocuva? Medzi tym evidentne vybavuje niekoho ineho alebo nieco ine, kedze sa deje cely iny rozhovor popri tomuto mojmu. “Fakt pocuvate?” Opytam sa pre istotu. “Ano ano, hovorte.” Znova vyzva. Tak vysvetlim ze mam odporucanie od lekara a chcem prist. “My sme ale nestatna ambulancia a stoji to tridsat eur za vstupny test a potom este desat.” Toto mi je ale povedane po tom ako si dohodnem datum, co je asi o mesiac. “Aha,” hovorim, a je tam aj nejaky statny lekar, tam kde ste vy? Neuvedomila som si ze by mi pani doktorka davala nestatneho.” Nejak sa mi nezda aby som platila styrydsat euro ked mesacne platim sestdesiat za poistku. A tu otravne spusti: “To mna nezaujima koho a ako vam dala, ja neviem kto tu je aleb nie je…” a tak dalej. Cely tento cas sa proste bavil so mnou tak ze ma ma na haku a najradcej by bol keby uz polozim. Potom sa ozvem: “Viete co, ja mam taky pocit odkedy s vami hovorim, akoby som vas otravovala. Mam zavolat inokedy? Lebo volam v case ked mate urcene.” A on na to: “Ja mam tu este pat inych ludi co tu cakaju a na telefone volaju dalsi..” Ocividne ti dalsi su dolezitejsi ako ja (neviem preco) a vlastne ani nepopiera ze ho otravujem a tym potvrdzuje ze moj pocit bol akuratny. A nakoniec sa rozhodnem: “Viete co, ked mate takyto bezohladny pristup k svojim pacientom, tak ma presla chut k vam vobec prist. Pekne zruste moj datum, ja nemam zaujem s takymto doktorom jednat.” A to bolo cele. 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Tak potom googlim nejake alergologicke oddelenie v starom meste, kde som prechodne, sice trvale bydlisko mam v Dubravke. Dovolam sa do zopar nemocnic na alergologicke oddelenie ale nepochodim. Na jednej padne otazka: “A ste policajtka?” Nie nie som. Ale ved mozte brat aj inych.” Odpoved znie: “Ano mozme ale uz sme plny.” Na druhej nemocninci tiez nepochodim: “ A to pre vas alebo pre dieta?” pyta sa sestricka. No pre mna.” “Ale my sme detske.” “Aha, a mate tam aj dospele?” “Zavolajte si vratnicu.” Ti ma prepoja. Na telefone mam dalsiu sestricku: “A vy mate trvale bydlisko kde?’ “No v Dubravke, ale byvam v Starom Meste prechodne.” Odpoved uz ocakavana: “Tak to musite ist do Dubravky.” Tak znovu googlim Dubravku, a vytocim tento krat inu sukromnu ambulanciu. Asi som uz ochotna aj platit tych tridsat euro lebo cas ktory nad tym teraz stracam ma zacina vychadzat drahsie. “Novych pacientov neberieme.” Ale skuste este v Lamaci. Polozim telefon vedla seba. Takto to asi nepojde. 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Rethink, rethink. Ina strategia je nutna. Rozhodnem sa zavolat otcovi ved predsa on ma alergie uz roky. “Oci kde chodis k alergologovi?” Ocakavam rychle rozuzlenie tohto pripadu na ktory uz zacinam mat alergiu. Dlhy vydych nieco medzi fuuuu, a pffffff, “No s tym je tu problem.” Znie odpoved. “ Ja tu ani nemam, len v Nitre. V Bratislave su alergologovia vytazeni a neda sa k nim dostat. Raz som pol roka cakal.” No tak to teda nemyslis vazne. Myslel. Neporadil.

Ako poslednu sancu este googlim ten posledny tip, v Lamaci. Zdvihne pani sestricka, co ale znie skor ako pani ucitelka: “Ano mozte prist ale len: s krvnym obrazom, vysledkom prehliadky, hentakym vypisom, takym vypisom…” no je toho plno. “Ale ja nic nemam okrem toho co mi pani doktorka dala ze doporucuje aby som mala urobene alergologicke testy.” “Ale my vas inak zobrat nemozme.” No dobre tak ma napiste. “Vybavim to co treba,” slubujem i ked nie som si ista co vobec mam doniest lebo zapisat som si to nestihla a nemam odvahu sa jej to znova opytat. A bum. Po hodine mozno aj viac.

Ked svoj pribeh rozpoviem mame, ta mi este sucitne poradi: “No to si mala v podstate stastie. Ale nieze si ich pohnevas, oni sa tu vsetci poznaju, a potom ta nezoberu naschval nikde.” No ale to by som nebola ja. A kedze som sa rozhodla aj blogovat o tomto “zazitku” asi si uvedomujem ze z alergie na tuto nemilu situaciu v nasom hlavnom meste ma asi nevyllieci nik a je to ok. 

Daniela Husarova

Daniela Husarova

Bloger 
  • Počet článkov:  8
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Po sestnastich rokoch zivota stravenych v USA som sa vratila na Slovensko. Tento odstup mi umoznuje pozriet sa na tuto krajinu inak a budem pisat o tom co v tomto akvariu ja zvonka vidim. Som graficka dizajnerka, ktora rada cestuje, pise, cvici jogu, spoznava nove kultury a hlavne si vsima ten rozmanity svet co je vsade tak "inaksie isty." Rada sa podelim o svoje skusenosti ktore na tejto ceste ziskavam.----I returned to my home country Slovakia, after sixteen years living in the United States. Having this unique point of view allows me to see things from outside of a fish tank I will be writing about everything I see in your world that is so similarly different and will also be sharing me experiences on this journey.About me:I am a graphic designer who likes writing, art, yoga and traveling. Basically I am interested in this thing called life.www.danielahusarova.comtwitter.com/DHusarova Zoznam autorových rubrík:  Aj to je SlovenskoSúkromné

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

73 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

9 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

19 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu